torsdag 25 juni 2015

Ökad energi – men vad hände sen?

Som jag berättade i första inlägget var jag ute för cykelvurpa nummer två i juli och då landade jag med tyngden på överkroppens vänstra sida. Jag var sjukskriven ett par veckor och så lite semester på det så kunde jag börja jobba igen. Dock kände jag av den här vurpan på ett eller annat sätt - varje dag…

Därför var jag lite orolig när flytten i januari närmade sig. Hur det skulle gå att lyfta och bära kartonger? Det gjorde ju ofta ont och kändes kraftlöst att arbeta med armen ut från kroppen och trycka emot.

Överraskande nog så blev det faktiskt bättre och bättre och det fungerade jättebra när väl flytten var ett faktum. Vilken lättnad! Vad som hänt har jag ingen aning om – slumpen eller en envis inflammation börjat ge med sig? Ja, det spelar faktiskt inte så stor roll.

Någon månad senare var det dags att gå till tandläkaren. Under hela mitt liv har jag haft problem med tänderna och bidragit med många månadslöner till tandläkaren sedan den dagen jag fick börja betala.

Väl på rutinkontrollen hör jag plötsligt tandläkaren säga ”och tandköttet ser fint ut”. Ojojoj! Positiva ord vid dom här besöken är jag inte bortskämd med! Lite nyfiket frågar jag om hon kan se om det är skillnad mot tidigare. Några år kan hon gå tillbaka och säger att det inte varit jättedåligt tidigare, men att det i alla fall är bättre nu.

Det finns JuicePlus-forskning som visar positiv effekt på munhälsan och inflammationer i kroppen. Kan bara två månader verkligen göra skillnad på tandköttet? Ska bli så intressant att se vad tandläkaren säger nästa år. Då ska jag också be dom kolla inflammationen som jag har över en tand sedan många år tillbaka. Om den har minskat eller helt försvunnit – ja, då kan jag känna mej säker på att JuicePlus hjälpt till. Ska bli så spännande!

Och när vi nu ändå är inne på detta med munhälsan kan jag även berätta att jag enligt mina barn fått bättre andedräkt. Härligt eller hur!

Var det JuicePlus som påverkade minskad kroppssmärta och tandköttet? Eller var det slumpen? Ja, det lär jag aldrig få veta… men spelar heller inte så stor roll :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar