söndag 14 juni 2015

Jag tyckte hon var smått galen...!

Jag tänkte berätta lite om hur jag kom i kontakt med JuicePlus+ och vad det har gjort för skillnad för mig… och kanske halkar det med någon annans erfarenheter också på köpet :-). Jag börjar med, den något långa, bakgrundshistorien och vad som hände mig först.

Om du vill veta mer om JuicePlus kan du ta en titt på min hemsida. Och ta dig gärna tiden att titta på filmen ”JuicePlus – naturen i en kapsel” som enkelt förklarar vad det är och hur grönsaker, frukt och bär kan göra underverk med vår kropp och hälsa.

http://www.asensus.nu/produkter/juiceplus-24772738

Välkommen att vara med på min JuicePlus-resa!






Jag tyckte hon var smått galen...!

På fritiden cyklar jag racer och under förra året var jag med om ett par cykelvurpor. Andra gången var i slutet av juli och jag slog i överkroppen ganska rejält. En månad därefter dog min pappa och som ensamt barn fick jag ta hand om allt. I samma veva hade jag också så smått påbörjat processen att sälja mitt hus… Ja, vi kan väl säga att det körde ihop sig lite!

Allt flöt efter omständigheterna på bra och pappas boende var tömt till mitten av september och begravningen hade vi någon vecka senare. Under tiden hade jag även lyckats få ordning på huset så det var fotografering och visning i samma veva. Tack och lov gick försäljningen fort och några veckor senare var det klart. Härligt! Nu var det bara lite papper att fixa kring det och lägenheten jag skulle köpa.

November gör sitt intåg, jag kan pusta ut efter några tuffa månader. Nu hinner jag känna efter och kan konstatera att jag är väldans trött - inte så konstigt med tanke på allt eller hur? Efter jobbet blev det mest soffmys med katten och jag började fundera på hur det skulle gå att flytta vid årsskiftet? December brukar vara den mest hektiska jobbmånaden och dessutom hade jag en kurs i Stockholm inplanerad en av helgerna… Hur skulle jag hinna? Och hur skulle jag orka?

I slutet av november ringer en tjej vid namn Åsa och börjar prata om något som heter JuicePlus. Hon berättar vad det är och undrar om jag skulle vilja prova… och jag kanske rent av ville bli återförsäljare? Jag tycker hon är smått galen – hur i hela friden skulle jag orka och hinna med det också i dessa tider? Nej, det är nog inget för mig… För att göra en lång historia kort så kan Åsa vara ganska ihärdig och några samtal och många frågor senare bestämmer jag mig ändå för att prova. En vecka efter kommer kapslarna och min JuicePlus-resa kan börja...

På bara 1-2 veckor märker jag skillnad. Jag känner en annan energi i kroppen och att även huvudet piggnat till på något konstigt sätt… Lite skeptisk som jag är undrar jag om det verkligen kan vara kapslarna? Jodå, nog hade det hänt något alltid! Inte för att jag blev någon Duracellkanin, men jag orkade med att jobba och åka på kurs och andra träffar utan problem. Jag hade även energi över att packa och rensa inför flytten efter 22 år i huset. Något jag inte hade trott en månad tidigare!


Vill du hänga med på resten av resan? Håll utkik efter nästa berättelse :-)


Ha det så bra tills vi hörs igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar