måndag 15 juni 2015

Hur hjälper vi kroppen att må bra?

Varför äter vi mat? Är det för att slippa vara hungrig, för att det är gott eller är det för att vi ska tillföra kroppen näring så vi orkar fungera och må bra?

Vi människor består av celler, närmare bestämt ca 100 biljoner stycken! Vi får hela tiden nya celler genom att de gamla delar sig och de nya blir en exakt kopia av den gamla. Så om den gamla cellen är halvdålig så får vi en ny halvdålig… Det är därför vi behöver tillföra rätt näring till cellerna och det gör vi genom det vi äter.

Jag önskar att jag stolt kunde säga att jag alltid ätit mycket frukt och grönsaker… och att dom var ekologiska… Åh nej! Många gånger har plånboken fått styra och jag har låtit bli de ekologiska på grund av priset och inte fick jag i mig den rekommenderade dagsdosen om 500-600 gr solmogna grönsaker och frukter varje dag, och variationen var det väl si och så med också…

JuicePlus+ innehåller 26 olika grönsaker, frukter och bär som skördas när dom är solmogna och innehåller så många fytonäringsämnen som möjligt. Många av dessa näringsämnen bildas just i slutet när de mognar i solen och fattas i mycket av det vi köper i affären. Många gånger har dessa frukter och grönsaker plockats omogna för att inte vara för gamla när de når butiken efter den långa transporten.

När grönsakerna, frukterna och bären skördats gör man en juice av dom som torkas i en rawfoodprocess. Detta gör att man inte tar död på näringsämnena. Man tar även bort stärkelse och socker och kvar blir ett pulver med alla fytonäringsämnen som är så bra för våra celler!

Det fina med att vår kropp består av celler som delar sig är att om vi börjar förse dom med bättre näring så kommer dom må bättre och bättre. Och dela sig till nya bättre och bättre celler… Fiffigt eller hur?

Så är JuicePlus en quickfix som lovar guld och gröna skogar? Nej, det är bara mat som kroppen behöver och är menad att få i sig – varje dag! Dock är det så att om kroppen får den näring den behöver får den också goda förutsättning att läka ut olika saker i kroppen. Vad som kommer hända eller inte hända är individuellt - vi har ju alla olika förutsättningar.

Själv är jag tacksam att jag fick den här chansen att så enkelt ge min kropp möjligheten till bättre hälsa. Att få fina förutsättningar till ett friskare liv och energi att leva det fullt ut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar